Czym jest dobra fotografia biznesowa?

Wszelkiego rodzaju sesje wizerunkowe, zdjęcia do CV, życiorysu lub inne fotografie mające czysto firmowy, zawodowy charakter  są bardzo ważnym elementem większości zawodowych karier. Potencjalny klient lub partner biznesowy powinni widzieć w firmie jak największy profesjonalizm, co najlepiej oddać na estetycznych, odpowiednio wykonanych zdjęciach. Schludność i elegancja doskonale podkreślają takie atrybuty jak sumienność oraz odpowiedzialność a dobrze oświetlone zdjęcia, wykonane przez zawodowego fotografa, natychmiast wzbudzają zaufanie i wywołują efekt, na którym zależy każdemu – profesjonalnego, nowoczesnego pracownika, któremu zależy na wywarciu dobrego wrażenia.

Dobrze wykonana fotografia biznesowa prezentuje klienta w taki właśnie sposób. Oczywiście, każda osoba lub organizacja ma nieco inny charakter. Niektórym zależy na nieco bardziej młodzieżowym wyglądzie, innym z kolei na większej powadze, ale są pewne uniwersalne wzorce, którymi charakteryzuje się dobra fotografia biznesowa i zawodowiec z pewnością będzie nimi podążał, jeśli jego klient nie ma konkretnych, jasno sprecyzowanych wymagań. Dzięki temu zleceniodawca może mieć pewność, że zamówione przez niego zdjęcia dobrze spełnią swoje zadanie.

Niezwykle ważnym elementem fotografii biznesowej jest tło – choć to fotografowana osoba znajduje się na pierwszym planie, kolor tła nadaje całemu zdjęciu odpowiedniego charakteru. Uniwersalnym, a przy tym najbardziej eleganckim rozwiązaniem, są delikatne odcienie szarości, ewentualnie biel. Oczywiście bardzo wiele zależy tu od wrażenia, które chce uzyskać klient. Czasami do fotografowanej organizacji pasują nieco bardziej żywe kolory, a nie należy zapominać, że  zadaniem fotografii biznesowej jest spełnianie oczekiwań zleceniodawcy. Eleganckie kolory są jednak na tyle uniwersalnym rozwiązaniem, że z pewnością będą jednym z pierwszych wyborów zaproponowanych przez fotografa.

Bardzo ważny jest też ubiór. W tym wypadku również doskonałym rozwiązaniem jest schludny, estetyczny wygląd, który świetnie nadają elementy ubioru powszechnie kojarzone ze stylem biurowym. Oto odpowiednie przykłady:

  • eleganckie koszule
  • żakiety oraz marynarki
  • w ramach dodatku – krawaty lub muchy
  • nieprzesadnie ekstrawagancka biżuteria
  • schludne sukienki lub spódnice
  • pasujące spodnie oraz buty

Najważniejsze, by ubiór osoby fotografowanej pasował do wrażenia, które zleceniodawca chce wywrzeć na potencjalnym odbiorcy. Oczywiście klient może liczyć tu na pomoc fotografa, którego zadaniem jest odpowiednie ustawienie swoich modeli oraz doradzenie w kwestii drobniejszych elementów ubioru – które guziki powinny być rozpięte, w jakim stopniu koszula powinna być luźna lub czy kolor muchy nie odwraca uwagi od pozostałych elementów fotografii. Dzięki odpowiedniemu wyczuciu estetyki, zawodowiec łatwo dostrzeże szczegóły niezauważalne dla laika, a mające ogromny wpływ na charakter zdjęcia.

Nie należy jednak zapominać, że najważniejszym zadaniem fotografii biznesowej jest spełnianie oczekiwań klientów – to ich osoby lub firmy mają reprezentować zdjęcia i to oni pokładają w fotografie swoje zaufanie.

Czytaj więcej o fotografii biznesowej na:

http://www.impact-photo.pl/index.php?/info/fotografia-biznesowa/

Kamil Author